Overslaan en naar de inhoud gaan

Leerlingenraad

Wat doet de leerlingenraad? Hoe worden de leden verkozen? En wat hebben ze allemaal al gerealiseerd? Maak kennis met onze leerlingenraad!

Leerlingen leren mee-denken over school en leren discussiëren over afspraken en regels. Ze leren luisteren naar elkaars mening, ideeën, suggesties, voorstellen, bespreken knelpunten en zoeken samen naar oplossingen. Dat gebeurt allemaal in de leerlingenraad. Wat wenselijk en haalbaar is, wordt gerealiseerd. De leerlingen ontdekken ook zelf dat sommige ideeën wel leuk, maar helemaal niet haalbaar zijn. Op die manier worden de leerlingen nauw betrokken bij het schoolbeleid en leren ze samen mee verantwoordelijkheid dragen.

Vanaf het vierde leerjaar krijgt iedereen de kans om te zetelen in de leerlingenraad die ongeveer 5 keer per jaar samen komt. Samen met juf Natasha en juf Kathy worden de ideeën uit de klas en uit de ideeënbus besproken. De tips van de leerlingenraad worden teruggekoppeld naar het leerkrachtenteam en die gaan hier dan mee aan de slag!

Op vraag van de leerlingenraad kwam er enkele jaren geleden een schoolradio!
Om de 2 maand lezen enkele kinderen van het zesde leerjaar tijdens de Hofradio voor wat er zoal gebeurde tijdens de afgelopen maanden. Ook de jarigen worden opgesomd, wordt er een goede raad meegegeven en mogen we zelfs een raadsel oplossen!